Eerste ontmoeting met Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu Eerste ontmoeting met Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu

Eerste ontmoeting met Bali

Door: Sterre

Blijf op de hoogte en volg Sterre

12 Maart 2015 | Indonesië, Kuta

Na lang twijfelen of ik blog zou gaan bijhouden of niet, heb ik dan uiteindelijk toch besloten om het te doen. Veel mensen vroegen er naar en het is leuk om later terug te lezen wat ik op deze reis allemaal gedaan en meegemaakt heb.

Mijn reis is begonnen op 10 maart. Vanuit Schiphol zou ik rechtstreeks naar Bali vliegen met een tussenstop in Singapore. Ik zag best wel op tegen de reis, vooral omdat het zo lang was (lees: 16 uur en 15 min!!) Eenmaal in het vliegtuig bleek dat er niemand naast mij zat. Wat ik fijn vond, dan kan je je toch in meerdere posities wringen om te kunnen slapen. Ook heb ik gelijk de programmering van de tv gecheckt en gelukkig stonden er genoeg leuke films en series op, zelfs Baantjer. Ik zou me dus wel prima kunnen vermaken. Verder ben ik wel van mening dat de tafeltjes net te klein zijn in het vliegtuig, dat bleek wel weer toen ik bij het avondeten mijn rode wijn door het vliegtuig liet vliegen, erg handig haha. Eenmaal geland in Singapore moest ik helaas het vliegtuig uit, om vervolgens een rondje te lopen, weer door de douane te gaan, moeten wachten om te boarden en uiteindelijk weer op dezelfde plek te gaan zitten. Maar over het algemeen was het een prima vlucht en heb ik redelijk wat kunnen slapen, mede dankzij Cheryl, Martin, Claire, Anouk en Roeltje op de achtergrond.

Inmiddels ben ik veilig aangekomen op Bali in Indonesië. Ik werd opgehaald en naar m'n hostel gebracht, wel heb ik eerst een zwerm van 100 taxichauffeurs moeten afwijzen, haha. Het was inmiddels al avond dus ik was een beetje van mijn apropeau. Ik ben dus maar op tijd naar bed gegaan en wat bleek, zoals Lil al tegen me gezegd had, er is een discotheek naast mijn kamer. Met als gevolg samen met mijn jetlag dat ik niet kon slapen, ja dat is dus toch mogelijk.

Vandaag heb ik Kuta een beetje verkend. 1 ding was me gelijk duidelijk, ze willen je allemaal iets verkopen, is het geen armband, dan wel een massage, taxirit, surfles of tas. Zo ook op het strand, ik was even gaan zitten en werd al vrij snel vergezeld door mama Puket en haar zusters, en weg gaan: ho maar. Verder is Kuta niet echt bijzonder, het strand is wel heel mooi. Wat iedereen tegen me zei klopt echt, als je reist en slaapt in hostels heb je zo snel aanspraak en vind je snel mensen om wat mee te doen.

Op dit moment wacht ik op Lilianne die vanuit Ubud deze kant op komt. Het plan is om morgen samen naar de Gili eilanden te gaan met nog een Duitse vriend van haar (ja meiden jullie lezen dit goed, geen Australische).

  • 12 Maart 2015 - 13:01

    Lia Daans:

    Leuk dat je toch een blog bij gaat houden ! Zeker nu omdat het nog steeds niet lukt om te skypen.
    Doe de groetjes aan Lill als je ze straks weer ziet en veel plezier samen. X

  • 12 Maart 2015 - 14:56

    Jacqueline:

    Hoi Sterre, leuk verslag. Ik heb me - denk ik - aangemeld voor je nieuwsbrief. Blijf je iig volgen. Groet Jacqueline

  • 16 Maart 2015 - 13:07

    Denise :

    Hee sterre heel leuk je blog zo kunnen we lekker op de hoogte blijven veel plezier nog deze laatste dagen met lil
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Mijn reis naar Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: