Crazy Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sterre Daans - WaarBenJij.nu Crazy Thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sterre Daans - WaarBenJij.nu

Crazy Thailand!

Door: Sterre Daans

Blijf op de hoogte en volg Sterre

13 Mei 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve luitjes,

Wow de tijd vliegt, helemaal vergeten te schrijven.

Vorige blog vertelde ik dat we in Georgetown waren in Maleisië. We kwamen hier 's ochtends om 5 uur aan, aangezien we allebei nog wel wat slaap konden gebruiken zijn we opzoek gegaan naar een hostel. We hadden weinig keuze want in maar 1 hostel brandde nog licht. Op zich een prima hostel, op de ontzettende wiet lucht in de dorm na. We hadden dus al snel besloten de volgende ochtend iets anders te zoeken.

Georgetown is een leuk stadje met veel oude en mooie gebouwen. Zo zijn Gregoor en ik naar het fort geweest, helaas was dit een beetje geld verspilling. Ik had wat vetters verwacht. Verder heb ik voor het eerst tijdens mijn reis een echt lekker 'westers' broodje gegeten. Dat was echt genieten. Verder hebben we wat rondgewandeld door het stadje. Om te eten hadden we een leuke markt ontdekt waar voor ieder wat wils was, wel wordt het dan moeilijk om te kiezen haha. De avond voor onze wegen scheidden zijn we nog een drankje gaan drinken in de regea Mansion. Waar tot mijn grote verbazing mixjes met rum, gin en vodka gratis waren voor dames. Dat noem ik nou eens positieve discriminatie!

De volgende ochtend had ik om half 9 de bus naar Phuket in Thailand geboekt. Wat een tocht was dat. Volgens mij was de buschauffeur de weg al vrij snel kwijt, we reden echt door de middle of nowhere. Na een tijdje kwamen we eindelijk aan bij, eerst de Maleisische grens en al snel ook bij de Thaise grens. Ik wist dat ik maar een visa voor 15 dagen zou krijgen omdat ik over het land kwam, tot mijn grote verbazing geldt dat niet voor alle landen. Beetje jammer dus. In Hat Yai moest ik in een paar keer wisselen van busje waarna ik uiteindelijk in de goede bus terecht kwam. Vol met allemaal Thaise mensen en zonder Thaise baht. Ik had geen eten bij me en je kunt hier nergens met pin betalen. 'S Avonds laat was ik eindelijk in Phuket town en had ik inmiddels al geen honger meer haha.

De volgende ochtend wilde ik de stad gaan verkennen. Wat bleek, er was weinig te zien in het stadje waar ik zat. In de avond ben ik met een Engels meisje en twee Deense meisjes naar de weekendmarkt gegaan, dat was wel heel leuk. Veel leuke eettentjes, kleding kraampjes en ze verkochten er zelfs hondjes, zo zielig. Na de markt zijn we met de disco taxi naar Patong gegaan om te gaan stappen en de beruchte pingpong show te zien. Nee dit geen potje tafeltennis. In deze show halen vrouwen de meest bizarre dingen uit hun flamoes, van bloemenslingers tot vissen en vogeltjes. Dit is 'DE' attractie van Patong, erg bizar.

De dag er na ben ik richting Ko Phi Phi vertrokken. Na een boottochtje van 2,5 uur kwam ik aan op dit paradijselijke eiland. Het hostel waar ik sliep was aan het strand, echt heerlijk. Ik ontmoette hier gelijk veel leuke mensen waar ik 's Avonds mee naar de vuurshow ben geweest en later mee opstap ben geweest. Dolle boel hier in Thailand met buckets drank en veel bierpong. De volgende dag heb ik niet veel anders gedaan dan op het strand liggen en in de avond weer naar de vuurshow en later weer opstap geweest. Na al dit feesten was ik wel weer toe aan een iets rustiger eiland, Ko Lanta was dan ook mijn volgende bestemming. Het hostel waar ik sliep was een soort bamboe boomhut, heel vet! Alleen de matrassen waren een soort houten plank, dat was dan weer jammer. Ik heb heerlijk gerelaxed hier en lekker op het strand gelegen. Verder ook niet veel gedaan.

Na 2 dagen bijgekomen te zijn was het tijd voor de 'grote' oversteek, naar Ko Pangang, het fullmoon eiland! Van west naar oost Thailand. Eerst op de ferry met de mini bus, toen moesten we een uur wachten, toen werden we naar een plek gebracht waar de bus zou vertrekken, uiteraard moesten we toen weer 1,5 uur wachten, uiteindelijk in de touringcar naar de haven van Surratani. Eenmaal daar hadden we nog wat tijd om te eten om vervolgens op de slaapboot te gaan. Vooral die slaapboot heeft indruk op me gemaakt. Iemand vertelde me dat het wel oké was, nou dit waren halve bedjes waardoor je onderhand lepeltje lepeltje lag met je buren en de kussens waren een soort zak met aardappelen haha. Achja, weer een ervaring rijker. De boot arriveerde eerder dan gepland op Ko Pangang, om 05.00 uur. Ik had een hostel geboekt waar ik gelukkig nog even verder kon slapen in een hangmat. Ayla die ik had leren kennen op Ko Phi Phi kwam later die dag ook naar het hostel. Ik heb die middag mijn ontgroening gehad op het gebied van scooter rijden. Wauw wat is dat leuk zeg, nu wil ik ook een scooter haha. We hebben heerlijk over het eiland heen gereden en leuke plekken gezien.

Op Ko Pangang is er eigenlijk elke dag wel een feest. Op 2 mei was de fullmoon party waar we voor zijn gekomen. We gingen met een hele groep uit het hostel en mensen die we op Ko Phi Phi hebben leren kennen. Wat een gaaf feest is dat, iedereen draagt fel gekleurde kleren en heeft neon schmink op. Er zijn meerder podia op het strand met verschillende dj's en er zijn meerdere vuurshows te zien. Als je in Thailand bent met fullmoon, is dit zeker een aanrader. De dag na fullmoon heb ik helemaal niks gedaan, alleen maar gechillt in de hangmat.

De dag erna ben ik samen met Ayla naar Chiang Mai in noord Thailand gevlogen. Ik vond het gelijk een leuke stad en we hadden gelukkig ook een leuk hostel gevonden, met een schat van een gastvrouw. In de avond zijn we naar de nightmarket geweest. De volgende dag stond het elephant retirement park op het programma. Hier worden olifanten die slecht zijn behandeld opgevangen. Er wordt ook niet op ze gereden en ze leren geen trucjes. We begonnen met het voeren, kussen en knuffelen en later hebben we ze gewassen en een modderbehandeling gegeven. Er was ook een baby olifantje van 1 maand oud, zo lief. De dag erna was het tijd voor wat meer adrenaline, ziplinen door de jungle. Dit was iets dat ik echt wilde doen. De eerste keer als je van het platform afspringt is een beetje eng maar daarna was het echt zo leuk! De laatste line was 900 meter en dan werd je vastgemaakt aan je rug, voelde me net een vogeltje. Echt heerlijk! De laatste dag in Chiang Mai heb ik mijn visum verlengd bij de immigratie, het kostte een beetje tijd en een klein beetje moeite maar het was gelukkig gelukt! In de middag zijn Ayla en ik een kleine tempel tour gaan doen om nog wat meer van den stad te zien.

De volgende dag zijn we met alle mensen uit onze kamer, 4 Canadezen, 1 Duits meisje, 1 Nederlandse jongen, Ayla en ik naar Pai vertrokken. We kwamen hier aan op 8 mei, ik was om 12 uur dus jarig! We gingen naar een leuke (afgelegen) bar waar wat buckets zijn genuttigd. Mijn verjaardag was goed ingeluid om 12 uur. Samen met Ayla had ik nog een kleine afterparty in onze bungalow. De volgende ochtend toen ik wakker werd stond Ayla daar met een gebakje en een sinaasappelsapje, ik voelde me echt jarig! Nogmaals bedankt Ayla! In de middag hebben we weer een scooter gehuurd en zijn we naar een zwembad geweest. Voor de zonsondergang zijn we met zijn alle naar de Pai Canyon gereden, wauw dat was erg mooi (ondanks die ene wolk die precies voor de zon hing). In de avond zijn we uiteraard weer verder gaan feesten, nu kwamen ook nog 3 meiden die we in Ko Pangang hebben leren kennen. Al met al heb ik echt een top verjaardag gehad aan de andere kant van de wereld. Iedereen uit Nederland ook bedankt voor jullie lieve berichtjes! De dag er na heb ik weinig gedaan, alleen aan het zwembad gelegen, ik was nogal gesloopt haha.

Inmiddels ben ik op weg naar Laos, maar daarover later meer.

Heel veel liefs,

Sterre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4771

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Mijn reis naar Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: