Just came from paradise! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu Just came from paradise! - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu

Just came from paradise!

Door: Sterre Daans

Blijf op de hoogte en volg Sterre

22 April 2015 | Maleisië, George Town

Na mijn eerste dag in Singapore heb ik het de tweede dag ook nog rustig aan gedaan, ik ben naar een straat geweest met winkelcentra. Jeetje, hoeveel winkelcentra kan je bij elkaar hebben. Zoiets heb je in Nederland niet. 's Avonds ben ik samen met een Fins meisje naar de lichtshow geweest, heel vet met fonteinen, licht en muziek. Eenmaal terug in het hostel, rara wie was daar? De Gregoor. Hij moest van boord in China en had ook wel zin om nog even van het betere weer te genieten aan de andere kant van de wereld. De volgende dag ben ik met twee kamer genoten naar Sentosa geweest, naar de universal studio's. Dat was echt super! Helaas was de vette achtbaan al 2 jaar dicht (waarschijnlijk niet voor niks). Wel was er nog een attractie die er echt uitsprong, de transformers. Ik heb helemaal niets met die film maar bij deze attractie leek het net of je in de film zat door 4D effecten en het feit dat je zelf ook in een auto zat. Al met al was dat een zeer geslaagde dag. 's Avonds ben ik met Gregoor bij Lau Pasat gaan eten. 's Avonds zetten ze daar midden in Singapore een straat af tussen de hoge kantoorgebouwen en zetten ze tafels en stoelen neer zodat je er heerlijk kan eten.

De dag er na zijn we richting Malaca vertrokken in Maleisië, een klein stadje met een groot koloniaal verleden, ook van de Nederlanders. We hebben een aantal leuke gasten ontmoet waar we lekker wat 'dure biertjes' mee hebben gedronken (lees: Nederlandse prijs). De volgende dag zijn we Malaca gaan verkennen, zoals iedereen al zei; 1 dag is meer dan genoeg hier. 'S Avonds heb ik opgerold ijs gegeten. Super vet hoe ze dat maken. Ik had gelijk het idee een Volkswagen busje te kopen en dit ijs te gaan verkopen op festivals.

Na Malaca zijn we naar Kuala Lumpur vertrokken. Ook wel KL genoemd, als je namelijk Kuala Lumpur zegt, snapt niemand je hier. Erg vreemd, al zeg ik het zelf. Het hostel waar we verbleven was echt top, eindelijk weer is een goed bed en een fijne douche. Dat kan een mens goed doen. Zelf vond ik 'KL' een beetje tegenvallen, er is niet zo veel te doen als in de meeste grote steden. Wel ben ik naar de Petronas Twin Towers geweest. Achteraf misschien een beetje geldverspilling, maar om op de 86e etage van een gebouw te staan is toch wel vet. Je keek op zo veel gebouwen neer, die vanaf de grond al zo hoog lijken. En je hebt natuurlijk een prachtig uitzicht over de stad. Verder was Chinatown ook erg leuk.

Na een beetje te zijn bijgekomen in KL, zijn we richting Taman Negara gereisd, een groot nationaal park in Maleisië. We gingen er heen met een boottocht van 3 uur door de jungle. Zo vet. Uiteraard met een tropische bui tussendoor. We hadden een prima hostel dat naar schoonmaakmiddel rook, beter dan andere stank zullen we maar zeggen. 'S Avonds hadden we een night walk door de jungle. Samen met een gids en nog een paar mensen trokken we met zaklampen de jungle in. In de avond komen de insecten en reptielen tot leven. Zo hebben we schorpioenen, een slang, een mega grote spin en reuze mieren gezien. Echt zo vet. Ook hebben we op afstand 3 herten gezien. De volgende dag hadden we een tripje naar de top van de heuvel, na 10 treden brak het zweet me al uit. Er was daar zo een klamme hitte. Heb nog nooit zo veel gezweet denk ik. Na de top bereikt te hebben gingen we nog over een touw brug 40 meter boven de grond. Mijn doel was om de tijgers te zien, die lieten zich helaas niet zien. Wie weet, Volgende keer beter.

Na de hete jungle zijn we verkoeling gaan zoeken in de Cameron Highlands. Het was er in de avond echt 'koud', een graadje of 23. Ik zat met spijkerbroek en trui en nog steeds te bibberen haha. Deze regio staat bekend om de thee plantages. We hadden een tourtje geboekt bij het hostel, we zouden naar een thee plantage gaan, een butterfly farm, the mossy forrest en een uitkijktoren. Het viel een beetje tegen, vooral de uitkijktoren. Daar keek je tegen televisie of telefoon torens aan. Niet echt een mooi uitzicht dus, maar wel goed voor television tower selfies haha. Gelukkig hebben we erg om kunnen lachen met nog twee Nederlandse gasten.

Na al dat land, was ik wel weer toe aan wat strand. En wat voor strand. De Perhentian Ilands hebben een prachtig strand en een helder blauwe zee. We sliepen in een dorm bij een duikschool. Ik heb dan ook 2x gedoken, ik heb zelfs haaien gezien! Zo vet! En nog zo veel meer, zoals nemootjes, en schildpadden. De sfeer op het eiland was ook heerlijk. Ze hebben er overigens geen elektriciteit, alles gaat via generatoren. Het is wel, als je niet van zand houd, zou ik er niet heen gaan. Na 2,5 dag moest ik helaas weer afscheid nemen van dit paradijsje. We zijn nu in Georgetown, om over 2 dagen door te reizen naar Thailand.

Alvast een fijne Koningsdag en nacht allemaal!

Liefs uit Maleisië

  • 22 April 2015 - 11:41

    Greetje:

    lieve Sterre,wat mooi al jou reisverslagen,ben best wel een beetje jaloers op je ,maar het is je van harte gegund.ik denk dat ik in een verkeerd tijdperk ben geboren haha .men zegt dat het nooit te laat is om zo een mooie reis te maken,maar voor mij is zeeland ver genoeg hihi dikke knuffels van poelie en ikke en verheug me weer op een nieuw reisverslag. vergeet niet volop te genieten xxxxxxx

  • 22 April 2015 - 12:30

    Denise:

    Waaauuuw weer een heel leuk verslag

  • 22 April 2015 - 13:03

    Helene:

    Ahhhhhh super vet Sterre! Heerlijk van genieten meis! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Mijn reis naar Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: