Indrukwekkend Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sterre Daans - WaarBenJij.nu Indrukwekkend Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sterre Daans - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend Cambodja

Door: Sterre Daans

Blijf op de hoogte en volg Sterre

02 Juni 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

In mijn vorige verhaaltje vertelde ik dat ik in Phnom Phen naar de Killing Fields zou gaan. Ik had er veel goede/indrukwekkende verhalen over gehoord. Nou en dat was het, zo indrukwekkend dat ik gewoon kippenvel had. Deze velden zijn ontstaan tijdens het Rode Khmer regime van Pol Pot, wat afschuwelijk! Als het regent kunnen er nog steeds botjes en stukjes kleding omhoog komen uit de grond. En hoe ze baby's om het leven brachten was ook erg schokkend, tegen een boom. Erg ziek. Hierna ging in naar S21, de gevangenis waar de mensen eerst heen werden gebracht. Hier hingen veel foto's van mensen die hier gevangen zaten, de foto's die bij binnenkomst gemaakt werden. Heel bizar. Vooral te bedenken dat het helemaal niet zo lang geleden is, 40 jaar. Vrijwel alle Cambodjanen zijn in die tijd wel dierbaren verloren.

Verder ben ik in Phnom Phen nog naar de Phnom Phen tempel geweest en naar het royal palace, het was alleen weer is een feestdag, dus die was dicht. En natuurlijk weer wat marktjes bezocht, deze vond ik alleen wat minder dat de anderen die ik gezien heb. Verder zat ik echt in een top hostel! Grote bedden, een gezellige bar en leuk personeel!

Na Phnom Phen ben ik richting Siem Reap vertrokken. Hier ging ik natuurlijk voornamelijk heen voor de tempels van Angkor. Ik zat ook hier weer in een chill hostel en ja wel met zwembad! Dat was hier ook wel nodig. Wat een hitte! De eerste dag ben ik in de ochtend tempels gaan bezoeken. Erg mooi, voor al Ta Phrom was erg mooi, deze tempel is helemaal opgenomen in de jungle. De bomen groeien hier over de muren heen. De bekendste en grootste tempel, Angkor Wat, had ik voor een andere dag bewaard. Ik ben hier heen gegaan om de zonsopkomst te zien. Was erg mooi. En als je denkt dat je alleen bent om 5 uur 's ochtends heb je het mis, busjes vol toeristen komen daar heen op dat tijd stip haha. Verder hing er in Siem Reap een goede sfeer met leuke cafeetjes en barretjes. Ik ontmoette hier ook weer 2 Engelse meiden en 2 Nederlandse meiden die ik eerder in mijn reis al ontmoet heb, erg gezellig dus!

Op 29 mei ben ik vanuit Siem Reap naar Bangkok gevlogen. Ik was hier nog niet geweest en vanuit hier is het makkelijker en goedkoper om terug te vliegen naar Bali. Wat een stad en wat een drukte! Je staat hier altijd wel in de file als je met de auto of de bus reist. Daarom heb ik wat nieuws ontdekt, de scootertaxi! Lekker snel en goedkoop! Naar mijn idee ben ik alleen iets te lang in Bangkok, tot 4 juni. Mijn planningskills hebben het even af laten weten toen ik dit bedacht haha. De eerste dag in Bangkok ben ik naar de weekend markt geweest, de grootste markt van Thailand. Nou en hij was groot, ik was echt een beetje verdwaald. En zo veel leuke spulletjes, maar ik heb me gelukkig in kunnen houden! Op mijn tweede dag stond het Royal Palace op de planning, kwam ik daar aan, was het zó druk. Ik had dus geen zin om daar in de mensen massa in de brandende zon te gaan staan wachten. Ik ben toen verder gelopen naar Wat Pho, in deze tempel ligt een hele grote gouden Boeddha. Verder is Khao San Road een gezellige (en toeristische) straat waar je ook erg goed kan uit gaan! Vandaag wilde ik eigenlijk naar de ghost tower, dit is een hotel dat nooit is afgebouwd. Zo kon je 46 verdiepingen omhoog lopen en uitkijken over de stad (zonder hekjes bij de afgrond) en in het lift gat naar beneden kijken. Helaas las ik gisteren dat dit gebouw sinds mei 2015 dicht is voor publiek.

Verder zijn er van die kleine dingen die je moet weten als je naar Bangkok gaat, bijvoorbeeld over de tuktuks. Over het algemeen zijn deze duurder dan de meter taxi's. Nou roepen ze op straat alleen dat ze je de hele stad willen laten zien voor 10 baht (30 cent). Veel mensen trappen hier in, maar ze brengen je niet naar de plekken waar jij heen wilt maar naar kledingmakers en weet ik veel wat, zodat de chauffeur zijn stempeltje krijgt of zo.

Ik denk dat ik vandaag nog maar wat laatste tempeltjes ga bezoeken, want over een week ben ik gewoon al weer in Nederland, de tijd is veel te snel gegaan!

Dikke smakkerd uit Bangkok!

  • 02 Juni 2015 - 07:14

    Jacqueline:

    Een geweldige reis waar je ons ook mee naar toe hebt genomen. Maar ook goed dat je er een einde azaakt en volgende week weer terugkomt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 1347
Totaal aantal bezoekers 4760

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Mijn reis naar Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: