Locked up abroad - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu Locked up abroad - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Sterre Daans - WaarBenJij.nu

Locked up abroad

Door: Sterre Daans

Blijf op de hoogte en volg Sterre

27 Maart 2015 | Indonesië, Lovina

Hallo allemaal,

Jeejtje de tijd vliegt voorbij. Zoals ik vorige keer al vertelde ben ik naar Ubud gegaan. Ubud ligt iets noordelijker dan Kuta en niet aan het strand. Ik ben er met een shuttle bus heen gegaan waar ik een Duits meisje ontmoette, ze had nog geen slaapplaats en ik stelde haar voor mee te gaan naar het hostel wat ik geboekt had; In da Lodge. Ik had daar veel goede verhalen over gehoord. Helaas was de uitstapplaats van het busje totaal aan de andere kant van het stadje dan het hostel. Bepakt en bezakt en met een aantal pufjes en wat zweetdruppeltjes kwamen we aan in het hostel. Wat zag dit er chill uit! Ik was de wandeltocht gelijk vergeten. Er was een zwembad met allemaal zitzakken en een gezellige bar waar je lekker kon chillen. De bedden waren van bamboe en helaas lag ik boven in het stapelbed. Er was geen rand en als je omdraaide bewoog het hele bed, dus ik was een beetje bang om er uit te vallen. Dat zou een typische Sterre-actie zijn, maar gelukkig is dat niet gebeurt. Vrij snel kwam ik in contact met een Iers meisje en later met 3 Engelse meiden. Samen met hun en het Duitse meisje zijn we de volgende dag een tour rondom Ubud gaan doen waarin we alle high lights zouden zien.

We begonnen onze tour bij het apenbos. Hier wonen vele aapjes die vooral alle toeristen die banaantjes kopen erg interessant vinden. Ook wij hadden bannen gekocht en gelijk hing er een aap in mijn T-shirt en weg was de banaan. Later in het park kregen we wat mais en heeft er ook echt een aapje op mijn schouder gezeten. Pap en mam, mag ik deze voor mijn verjaardag? Ze zijn zo leuk! Hierna bracht onze te vrolijke chauffeur ons naar de rijstvelden, mooi om te zien. Na de rijstvelden zijn we naar de Holy water tempel gegaan, hier komen vele mensen heen om hun zonde te laten vergeven. Zo heb je verschillende stralen water die allemaal ergens anders voor zijn. Later zijn we naar een tempel die in de rots was gebouwd geweest, deze vond ik niet zo heel bijzonder. Wel waren de beelden heel indrukwekkend, die zaten in de grot. Na de tempels was het tijd voor wat anders; de koffieplantage! Hier groeide verschillende theesoorten en natuurlijk de Balinese koffie. Verder wordt op deze plantage een bijzondere koffie gemaakt. Deze wordt opgegeten door een soort van kat. En later als de bonen uitgepoept worden, wordt dit gebrand om later koffie van te maken. Bijzonder om te zien en om alles te proeven. Tot slot zijn we naar de waterval geweest waar we ook konden zwemmen, hier waren we allemaal aan toe na een lange en warme dag. Om er te komen was niet heel makkelijk, met onze slippers over allemaal rotsen en door het water. Maar het was het waard, zo groot en indrukwekkend.

Vorige week vrijdag was het Balinees nieuwjaar. Ze houden optochten met praalwagens om de slechte geesten weg te jagen en de dag er na, zaterdag, was het de dag van de stilte om het jaar goed te beginnen zonder slechte invloeden. Omdat je dan niet de straat op mag, was het zaak dat ik een goed onderkomen had zodat ik me wel kon vermaken. Helaas zat het hostel in Ubud al vol. Samen met de Engelse meiden en het Ierse meisje hebben we een villa gehuurd in Sanur. Nou denkt iedereen vast, jeejtje doe maar luxe, maar dit was de goedkoopste optie. €30 voor 2 nachten. Geen geld dus voor mijn eigen kingsize bed, mijn eigen badkamer een huiskamer en een zwembad! Het was een aparte ervaring om niet de straat op te mogen, het was dus ook zo stil (op een paar zwerfhonden na). De hele dag mag je ook geen lichten aan doen, toen ik 's avonds vanaf de 1e verdieping naar buiten keek was het zo donker, echt indrukwekkend. (Oké wij hebben een beetje vals gespeeld, we hebben de gordijnen dicht gedaan en een klein lichtje aangedaan). Verder deden de tv en de WiFi het alleen een paar uurtjes in het begin van de avond, het was dus echt even een dagje helemaal niks.

De dag na neyjepi zijn onze wegen weer gescheiden en ben ik naar Amed gegaan om een duikcursus te volgen bij Adventure Divers Bali. Ik had de goede verhalen van Lil gehoord en ook op tripadvisor las ik alleen maar positieve berichten over deze duikschool. Het wordt gerund door een Vlaamse vrouw Liselotte en een Engelse meneer David. Ik werd gelijk zo hartelijk ontvangen door iedereen. Helaas was er geen plek meer in hun bungalows, maar samen met Liselotte zijn we opzoek gegaan naar accomodatie en we kwamen al snel uit op een bungalowtje tegenover de duikschool. Het was niet zo heel schoon maar de meeste tijd zou ik toch doorbrengen op en rondom de duikschool. Op maandag begon de cursus. Eerst kregen we een beetje theorie uitgelegd. Daarna zijn we vrij snel naar het strand gegaan en het water ingegaan. Het is zo onnatuurlijk in het begin, dat je kam ademen onderwater. Maar al snel raak je er telkens ietsje meer aangewend. In het totaal hebben we 2 duiken gedaan op de 1e dag. Ik vond het echt zo leuk, als of je op de set van Nemo bent. De 2e dag begon met een beetje theorie en een aantal video's, in de middag gingen we weer duiken, en ik merkte echt verschil met de 1e dag. En ik vond het nog leuker dan de 1e dag! Tussen het duiken door word je helemaal volgegoten met drinken, water, thee, sap, wat je maar wilt. De laatste dag zijn we gaan duiken in en bij het American liberty wreck in Tulamben. Wauw wat was dat mooi. 'S middags was het echter tijd voor serieuzere zaken, het theorie examen. En ik ben geslaagd en ik heb nu mijn open water duik certificaat! Ik heb echt een nieuwe hobby gevonden, haha. Ik ben daarom de dag er na nog 2 duiken gaan doen, bij een ander wrak. Ik kan deze duikschool iedereen aanraden, zulke lieve mensen en ze willen het graag iedereen naar hun zin laten hebben, zowel onder- als boven water.

Inmiddels ben ik in Lovina in het noorden van Bali, ik ben hier voornamelijk om door te reizen naar Java. Morgen ga ik met de bus naar de haven om met de Ferry over te steken naar Java.

Liefs vanuit Bali!






  • 30 Maart 2015 - 20:40

    Margriet:

    Dag Sterre,
    ik hoorde vandaag van Ton dat jij al ruim 3 weken in Indonesie bent.
    Ik heb je verhalen gelezen en zie dat je het heel goed naar de zin hebt.
    Geniet van deze reis,
    groetjes, Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sterre

Actief sinds 09 Maart 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4800

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Mijn reis naar Zuid-Oost-Azië

Landen bezocht: